viernes, 29 de noviembre de 2013

7.alea: FILOSOFIA LEHEN HEZKUNTZAN



Gustavo Bueno Martinez (Santo Domingo de la Calzada, Errioxa, Espainia, 1924), filosofo, irakasle eta idazle espainiarra da. Materialismo filosofikoaren mugimenduaren sortzaile eta defendatzailea da.
Azkeon urteotan sistema filosofiko oso bat garatu duen espainiar filosofo gutxienetarikoa da.
Gauzen osotasuna —omnitudo rerum, latinez— ezin dela guztiz ezagutu dio, errealitatea amaigabea delako.
Baina pentsamendua librea dela eta umeak ahalik eta libreen hezteko eta eurek kabuz pentsatzeko filosofia lehen hezkuntzatik irakatsi behar zaielakoaren defendatzaile sutsua da.

Filosofia Lehen Hezkuntzan gero eta gehiago ari da lantzen, Frantzian eskola batzuek Haur Hezkuntzatik ikasteko aukera ematen dute eta benetan harrigarria da lau urteko umeak  maitasunari edo horrelako gaiei buruz hitz egiten eta hausnartzen entzutea.

Gehienek, ikasgai hau korro moduan eserita lantzen dute. Ahozkoa asko lantzen da eta baita txandak errespetatzeko ohitura, besteen iritziak entzutea, pentsamendu zabalagoa izatea...

21rs aldizkariaren iritzia haur hezkuntzan filosofia ikastearen inguruan

Azkenik interesik baduzue pelikula-dokumental hau ikustea gomendatzen dizuegu, "Solo es el principio" (Ce n'est qu'un début) .



 "Solo es el principio" es una película documental sobre clases de filosofía para niños que lleva a la reflexión sobre nuestra capacidad ética, social y humana, y sobre la importancia de una buena educación desde la infancia. Los protagonistas tienen entre 3 y 4 años cuando, juntos, exponen libremente, con sus emociones y contradicciones, sus ideas sobre el amor, la libertad, el liderazgo, la inteligencia, la muerte... A lo largo de un curso, sentados en un círculo alrededor de una vela encendida, con ayuda de su maestra Pascaline, aprenden a expresarse, a escucharse mutuamente y a conocerse mejor. Entre todos hacen filosofía, reflexionan sobre temas importantes, a menudo olvidados en nuestra sociedad. No hay estudiantes buenos ni malos: lo fundamental es pensar por sí mismos. Los niños hablan con sus propias palabras, llenas de espontaneidad, humor, lógica y poesía; cargadas en muchas ocasiones de un increíble y envidiable sentido tolerante y cívico.

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