Páginas

jueves, 28 de noviembre de 2013

6. alea: HEZKUNTZA HEZTEN


Iepa BERBOLARIAK!

Hezkuntza neutrala ez dela argi dago, baina beharbada, zehaztu beharra dago zerk baldintzatzen duen neutrala ez izatea. Bihar Sahararako bidaiari hasiera emango diogu pribilegiatu batzuk, eta maleta, zoramen, buruhauste eta emozio artean, umeak etorri zaizkit burura.
Saharako umeak eta herrikoak. Herrikoak eta saharakoak. Eta pentsatu dut ea zertan diren berdinak. Argi dago jaiotzez baldintzatuak gaudela, lekuaren arabera, jaiotze dataren arabera, inguruaren arabera, kulturaren arabera ...

Baina bat-batean ohartu naiz umeak ume izaten jarraitzen duela nonahi dagoela eta noiznahi dela. Horrexegatik hain zuzen ere da umea.

Eta hezkuntzaren harira, uste dut bi kasuetan eskola mugatzailea dela. Horrekin ez dut esan nahi eskolara mugatzen dela hezkuntza. Hezkuntza hori baino gehiago dela argi daukat. Esan nahi dudana da, hezkuntza formalaren kasuan, bi herrialdeetako umeek jasaten dutela errepresioa.
Eskolak ez dio askatasunik ematen umeari, eta are gehiago, hori berau ukatu egiten dio. Horrela, aukerak zapaltzen dizkio.

Baina kuriosoa da pentsatzea erreprimitzen zaituen zerbaitek askatasuna eskain diezazukeela. Saharari erreparatuz, eskola edo ikasketak dira herrialdetik irteteko oportunitate bakarra. Eta horrek suposatzen du bizitza hobeago baten pribilegioa izatea. Nola da posible preso egiten zaituen edozerk aske izateko aukera ematea?

No hay comentarios:

Publicar un comentario